[email protected] | 0495 52 03 61 | Mechelbaan 122 3130 Begijnendijk

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Moet ik een afspraak maken als ik mijn toestel wil binnenbrengen?

Een afspraak is niet noodzakelijk. We behandelen elk toestel volgens het FIFO (first in first out) methode.
Hou er wel rekening mee dat in het voorjaar wachttijden kunnen oplopen.

Wanneer is het de beste periode om mijn toestel te laten onderhouden?

Wij raden u altijd aan om meteen na de laatste maaibeurt van het seizoen uw toestel binnen te brengen of te laten ophalen voor zijn winternazicht.
Rond half november krijgt u van ons ook een herinneringsmail/sms indien wij in het bezit zijn van uw gegevens. Of hou onze social mediakanalen in het oog.
Om Wachttijden in het voorjaar te vermijden vragen wij u uw toestel(len) binnen te leveren vóór 31 januari.

Plan hier je herstelling.

Hoe moet ik mijn grasmaaier / zitmaaier reinigen?

Bij het reinigen van de onderkant van de grasmaaier, dient de grasmaaier juist gekanteld te worden. Dat wil zeggen, met de bougie naar boven. (duwboom naar de grond) Op deze manier loopt er geen olie in de luchtfilter.
Reinigen met oude handvleugel, zeker niet zelf afstomen onderaan.
een handige tip: zet de grasmaaier met de wielen op een hogere bak, zo kantelt hij makkelijker over.

Uw maaier van uw zitmaaier kan u reining mbh de hydraulische kantellift.

Wanneer en hoe verticuteren?

Verticuteren is rakelings over de grond gaan. De bedoeling is om de grond lichtjes te breken en het mos weg te nemen en niet te frezen.
De beste maanden zijn maart, april, mei en in het najaar, september en oktober.

Welke brandstof heeft mijn machine nodig?

Grasmaaiers zijn nagenoeg altijd voorzien van 4-takt motoren en werken op loodvrije benzine. We raden u aan enkel 98 te gebruiken of Aspen.
Bijna alle draagbare machines zoals kettingzagen, heggenscharen, bosmaaiers enz. hebben benzine met 2 % tweetakt olie nodig.
Beter voor uw machine is acrilaatbenzine zoals Aspen in verband met veroudering.

Welke olie heeft mijn grasmaaier nodig?

Voor uw grasmachine kunt u het beste SAE 30 of 10W-30 lawnmower olie, special voor luchtgekoelde motoren gebruiken. Deze dient na maximaal 50 bedrijfsuren of minimaal 1 x per jaar vervangen te worden.
Wij raden u wel aan bij elke tankbeurt even uw oliepeil te controleren.

Wanneer is het de beste periode om mijn toestel te laten onderhouden?

Wij raden u altijd aan om meteen na de laatste maaibeurt van het seizoen uw toestel binnen te brengen of te laten ophalen voor zijn winternazicht.
Rond half november krijgt u van ons ook een herinneringsmail/sms indien wij in het bezit zijn van uw gegevens. Of hou onze social mediakanalen in het oog.
Om Wachttijden in het voorjaar te vermijden vragen wij u uw toestel(len) binnen te leveren vóór 31 januari.

Mijn vraag staat er niet bij.

Aarzel dan niet ons te mailen naar [email protected], zodat we uw vraag met uiterste zorg in behandeling kunnen nemen. Wij streven er naar om op werkdagen binnen 24 uur te reageren.

Bestelling

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

U kan uw bestelling online doen via de webshop of per mail.

Met wie moet ik contact opnemen als ik vragen heb?

U kan ons bereiken via mail [email protected], whatsapp, per sms of telefonisch.
Soms is het mogelijk dat we telefonisch niet meteen bereikbaar zijn, dan kan u ook een boodschap achterlaten en we bellen u zo spoedig mogelijk weer. Of laat uw bericht na via sms of whatsapp.

Ik vind niet het toestel dat ik zocht in de webshop?

Het is mogelijk dat een product niet of nog niet op de webshop staat, aarzel dan niet om ons te contacteren per mail of whatsapp.

Heb ik een account nodig om een ​​bestelling te plaatsen?

U kan bestellen zonder een account aan te maken.

Betaling

Welke betalingsmethoden worden geaccepteerd?

Wij aanvaarden contante betalingen, bancontact, payconiq en/of overschrijving.
Voor betalingen met creditcards en electronische eco-cheques zijn wij niet uitgerust.

Verzending

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Van zodra wij de verzending hebben klaargemaakt ontvangt u van ons een track and trace code.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Dit kan u zelf niet online doen, best stuurt u ons per mail uw wijziging/annulatie en we bekijken dan samen naar de mogelijkheden.

Kunnen alle artikels op de webshop geleverd worden?

Niet alle artikels kunnen verzonden worden.
De redenen waarvoor bepaalde artikels niet kunnen geleverd worden zijn:
– Gevaarlijke goederen (ADR) zoals brandstoffen kunnen we niet zomaar versturen met de koerierdienst. Bij aankoop van een machine met benzinemotor waarbij we de levering persoonlijk verzorgen kan u brandstof mee laten leveren op verzoek.
Hierdoor zullen wij ook geen brandstoffen/oliën online aanbieden.
– Bepaalde artikels met buitenafmetingen kunnen standaard niet verzonden worden.

Retourneren en klachten

Klachten

U kan uw klacht sturen naar [email protected]

Hoe kan ik een product retourneren?

Bent u niet tevreden van uw aankoop, of u heeft zich bedacht, stuur ons dan het product ongebruikt terug in de originele verpakking. U bent zelf verantwoordelijk voor de terugzending.